Dagens sponsor:

/   Skrevet av Ansgar Skavhellen

Rapport Odda samling

Kl.

Her kan du lese cecilie Schjøtt Hannevig sin rapport fra Odda. Bildet viser de som løp "Blømingsmila"

Onsdag 20.05.09 reiste en stor gjeng fra skøytegruppen med bil og ferge til Sekse utenfor Odda. Gjengen bestod av Coach Eriksen og løperne Camilla, Joachim S.L., bonden fra Os (Sverre), Roald, Joachim H, Anzi, Snai, Olis, Thomas og Cecilie. Vi bodde i et stort hus i nabolaget til Gaute Aasebø som skulle lede denne treningssamlingen.

Torsdag 21.05.09 var det tidlig opp for å starte dagens trening. Vi skulle bestige Seksehovden som ligger 1062 moh. Turen bar gjennom tett skog, åpen skog, steiner, fjell og vidde. Det var en flott tur og været holdt seg bra. Vel nede igjen, ble det lunsj og soling. Roald bemerket at han aldri blir brun.

På ettermiddagen, etter en båttur for noen av guttene, var det fotballkamp og lagkonkurranser som Gaute hadde gjort i stand. Lagene ble rom mot rom (2 mot 2). Først bar det på BRATT MOTBAKKE løp, på ca. 1 minutt, der vi kunne kjenne syren presse seg ut av beina. Snai og Olis var vinnerne her. Etterpå hadde vi noen armkonkurranser før vi skulle avslutte lekene med pil og bue skyting. Stillingen var jevn mot slutten av konkurransen, men tilslutt stakk Sverre og Joachim H av med seieren. Premien var en flaske med hjemmelaget eplesaft laget av Gaute og May-Britt. Vi avsluttet en gøy og annerledes treningsdag med Pizza.

På toppen av Seksehovden

Fredag 22.05.09 fikk vi sove litt lengre. I dag skulle vi bestige et annet fjell, på ca 1000 moh. Denne gangen var det bare grusveg og litt fjell. Bratt var det også, så de fleste merket at det dro i leggene, men alltid greit med større leggmuskler J. Litt før toppen gikk vi ut på en klippe der det var stup rett ned.

Senere på ettermiddagen, før gryteretten, var det tre løpere (Olis, Snai og Anzi) som måtte reise hjem igjen til mor og far.

Lørdag 23.05.09 var det klart for milløpet ”blømingsmile”.

Resultat:

Sverre: 39.32.00

May-Britt: 39.57.00

Arnstein: 41.15.00

Bra gjennomført av alle løpere.

På kvelden etter milløpet reiste Thomas hjem, mens vi andre hadde grillings hos Gaute, May-Britt og deres to sønner. Mens vi ventet på maten, ble det pil og bue skyting, linegåing og fotball. Det var utrolig god grillmat vi fikk servert av Gaute. Denne maten håper vi at vi skal få på flere samlinger J.

Last day: Søndag 24.05.09 var det tidlig opp igjen. I dag reiste vi inn til Odda for å bestige et fjell i overkant av 1400 moh. Joachim H måtte dessverre være igjen i huset, da han hadde fått en opphovnet fot. Så nå var vi bare 5 løpere og 2 ledere igjen på denne siste super turen. Turen gikk først opp gjennom ett boligfelt før vi kom inn på en åpen sti, etterfulgt av tett skog. Da vi var kommet langt over halvveis, måtte vi traske i dyp snø i ca. 400 høyde meter før vi nådde toppen. Sverre, Roald og Gaute var først til topps. Ett stykke bak kom Eriksen og Cecilie. Vi skrev oss inn i boken og så på utsikten, før vi måtte løpe ned igjen pga kalde og våte føtter. Vel nede konkluderte Roald turen med: ” Dette er som 71° nord. Vi blir færre og færre for hver etappe”. Hvem hadde vært igjen til slutt? J

Etter en god og varm dusj, reiste vi hjem igjen til Bergen med gode minner fra denne litt annerledes treningssamlingen.

Vi takker til Gaute Aasebø og May-Britt Buer for ett fantastisk opphold, god grill mat og god trening. Dette er noe vi gjerne vil gjenta J

PS. vi håper og på å få oppskriften til den gode eplesaften og grillmaten J

Sist oppdatert 21.07.2017 kl 12:46

<- Tilbake

Hovedsponsor:

Samarbeidspartnere:

Flere Nyheter:

VM sølv til Sverre

kjempeprestasjon av Sverre Lunde Pedersen da han tok sølv under VM i allround i Berlin. Søndag vant han suverent 1500 og bronse på 10000m.

Resultater HER

Maria og Julie 2 plass i landskamp

maria Netland Rabbe gjorde det bra i sin landskamp debut med 2 plass på 500. Julie Nistad Samsonsen fikk også 2 plass på samme distanse. Søndag tok Maria ny 2 plass på 500m og 3 plass på 1500m.

Sverre nr 3 dag en i VM

Sverre Lunde Pedersen er nr 3 etter første dag av VM allround i Berlin. Han fikk ikke full klaff på 500, men på 5000m viste han klasse og ble nr to på distansen drøye to sek. Bak Kramer. Dette lover for en mulig triller avslutning i Morgen med full klaff på 1500

resultat http://live.isuresults.eu/2015-2016/berlin/standings1.htm

vm allround berlin

Lørdag starter VM allround i Berlin. Sverre Lunde Pedersen er blandt medalje favorittene. Sist VM i Calgary ble det som kjent bronse. Sverre viste god form under testløp sist helg i Inzell.

Norge stiller i tillegg med Håvard Bøkko og Simen Spieler Nilsen i herreklassen. Ida Njåtun og Sofie Karoline Haugen i kvinneklassen.

Løpene starter 12.30 lørdag og 13.30 søndag.

Trekning og resultater se HER

KM sprint Rogaland

Nok en strålende tur til Åmøy og Sørmarka arena og KM sprint i Rogaland. Denne gang var det 12 løpere fra Fana i alderen 13 - 16 år som var på tur.

4 jenter og 8 gutter. Meget god stemning hele turen, mye takket være et kompetent og hardtarbeidende trener og støtteapparat ;-)

Nyhetsarkiv

Fana IL © 2009. Kontakt Fana IL.
Nettsidene er utviklet av Cox og Oktan Digital.